صنعت بلبرینگ جهانی تحت سلطه تولیدکنندگان چند ملیتی چند ملیتی است. از سوی دیگر، چین تحت تسلط هزاران تولیدکننده بلبرینگ است که همگی از نظر توانایی‌هایشان متفاوت است. برای اینکه دیدگاهی به شما بدهد، تنها در استان جیانگ سو بیش از 2000 تولیدکننده وجود دارد.

بعید نیست که یک شرکت یا بخش خرید توسط یک یا حتی چند شرکت چینی قبل از خاموش شدن کامل توسط سایر محصولات چینی سوزانده شود. وقتی این را برای مشتریانم توضیح می‌دهم، مثال مورد علاقه‌ام بیانیه‌ای است که وکیل تجارت بین‌الملل من بیان کرده است: «99٪ وکلا به بقیه ما بد نام می‌کنند.» که متأسفانه هنگام جایگزینی کلمه "وکلا" با "شرکت های بلبرینگ چینی" نیز بیانیه خوبی است. تولیدکنندگان در سطح جهانی در چین وجود دارند، اما کلید پیدا کردن آنهاست.

اندازه نیز توانایی را تعیین نمی کند. من از شرکت هایی در محدوده 50 میلیون دلار بازدید کرده ام که فقط تعداد انگشت شماری از اندازه ها را تولید می کنند. برخی دیگر که فقط 608 بلبرینگ تولید می کنند، بدون اندازه های دیگر. همچنین، شرکت‌های بلبرینگ بزرگ‌تر، عموماً همه چیزهایی را که در فهرست نیازهای شما قرار دارد، نقل‌قول می‌کنند. شما باید بفهمید که کدام یک را در خانه تولید می کنند و کدام یک را برون سپاری می کنند و همچنین ثبات برون سپاری آنها چیست.

چین از دهه 1990 راه درازی را پیموده است، اما هنوز هم امروزه شرکت های باربری زیادی در چین وجود دارند که طرز فکر یک مشتری بالقوه آمریکایی را درک نمی کنند. آنها تصور می‌کنند که همه کم‌هزینه‌ترین محصول موجود را می‌خواهند و بنابراین ارزان شروع می‌کنند و وقتی قطعات از بین نمی‌روند، انتظار شانس دیگری را دارند.

با گذراندن تقریباً 4 ماه از زندگی ام در هواپیما، و 3 سال زندگی جمع آوری شده در چین و وقف زندگی خود به این صنعت، توصیه های من به من دانش شغلی ارزشمندی داده است که نمی توان آن را به این مقاله محدود کرد. با این حال، برای ارائه یک جهت، هر کسی که بلبرینگ می‌خرد باید حداقل هنگام خرید از چین به موارد زیر پایبند باشد.

رمز موفقیت این است که نیازها و اهداف خود را شناسایی کنید. انواع بلبرینگ های مورد نیاز خود را ارزیابی کنید. محدوده اندازه جداگانه، ترجیحا بر اساس اندازه و حجم دستگاه مورد نیاز. این گروه ها را در اولویت قرار دهید. پتانسیل دلار را ارزیابی کنید تا ببینید آیا شرکت های بلبرینگ چینی ممکن است علاقه مند باشند یا خیر، و انتظارات خود را برای پس انداز تعیین کنید. به یاد داشته باشید، چین با طرز فکر تولید انبوه عمل می کند. رفتن به چین برای اندازه های تخصصی کوچک به احتمال زیاد به نفع شما نیست. این به عملی شدن پروژه کمک می کند. و به طور کلی، شما باید از کارخانه بازدید کنید. اگر به چین سفر نکنید، وقت خود را تلف می کنید. در نهایت، ناامید نشوید. مدل اصلی کسب‌وکار من، که در حال حاضر شامل دو دفتر تمام وقت در شانگهای و پکن است، کمک به شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​در صرفه‌جویی در هزینه‌های چین بود. فکر می‌کردم شرکت‌های کوچک‌تری که توانایی پرداخت هزینه افتتاح دفاتر در چین را ندارند، از خدمات ارائه‌شده ما سود خواهند برد. برخلاف باور اولیه‌ام، اکثریت دوران حرفه‌ای خود را صرف خدمات رسانی به نیازهای ۵۰۰ شرکت فورچون کرده‌ام که در موارد بی‌شماری تیم‌هایی از نمایندگان در چین داشتند و هنوز هم دست خالی به این کار رسیدند. شرکت هایی که موفق به یافتن شرکای قابل اعتماد چینی شده اند، اغلب میلیون ها دلار پس انداز کرده اند.

بقیه جهان ادغام شده اند، با این حال، چین هنوز در حال تکامل است. اگر بتوانید راه خود را در دریای تامین کنندگان بی پایان طی کنید، موفق خواهید شد. و اگر هنوز به بلبرینگ‌های چینی اعتقاد ندارید، فقط به یاد داشته باشید، مگر اینکه در 5 سال گذشته سفر نکرده باشید، احتمالاً با هواپیما، سوار بر ماشین، کامیون یا قطار با بلبرینگ‌های چینی بیشترین پشتیبانی را انجام داده‌اید.